Gripper — блудный сын Безумного Макса и Зельды. Action-RPG в пустыне будущего, где вы с сердцем вырываете из боссов голоса родных.

Вселенная Gripper — это Burning Man, где андроиды сжигают людей на фестивалях. В мире, где нет никого без физических увечий, вы с сестрой мирно живёте на ферме. Пока её не сжигают. У вас остаётся тачка с крюком и совсем немного времени, чтобы научиться им убивать.

Геймплейно — это ближний бой под градом пуль, физика машины и крюка, с которым ты делаешь всё: от сбора лута для крафта до уничтожения врагов;

Нарративно — это история того, как люди научились жить со своими увечиями. Здесь вам и быстро состарившийся ребёнок, и глупый искусственый интеллект, и главный герой-меломан, лучший друг которого — крюк.

[ENG]
GRIPPER. The prodigal son of Mad Max and Zelda. Action RPG on wheels where you tear singing hearts of your relatives out from bosses.

In a world where androids celebrate Burning Man by burning humans, all inhabitants bear a physical injury of one sort or another. You and your deaf sister are no exceptions. The two of you live peacefully on a farm until someone comes and burns it down. Now, your sister is missing. All you have left is your car with a hook. The time to learn how to kill with it is running out.


The gameplay consists of close combat fighting, evading hails of bullets, and driving a car with a hook that you use for everything: from collecting loot for crafting to destroying enemies. And remember - physics always matter.


This is a story of people learning to live with their disabilities: a child grown old too fast, an anguished artificial intelligence, and even the main hero himself - a music addict whose only weapon is a hook and his sister - a deaf singer.

Campaign — a story-driven mode which takes 2.5-3 hours to complete and tells about the main character None who is looking for his missing deaf sister Nada. Nada sings to None from the huge mechanical creature’s hearts. None tears bosses apart to collect their hearts. Those voices become a song which opens gates leading home.
Side quests — collect all statues of your long gone parents and reveal the secrets of bizarre relationships between AI that has created this open world and his creator.
Nightmares — arena battles with 6+ bosses which becomes harder and harder each time while they gain new abilities based on your style of play.  
Not alone — fight the Nightmares in coop mode together with your friend on a single console. You play None (blue car) and the second player is Nada (yellow car). Both players have unique abilities and stats.
The Hook — try to complete the story without aiming features of the hook. Use your car’s torque to throw objects. For hardcore players who have completed the Campaign and all the Nightmares.
Developer mode — pass the Campaign with exclusive materials from the developers. More stories behind the scenes: how a real death of game designer’s mother and his divorce became a deep game mechanics.

18.10, Обновление 6
Детали новой локации / New location details

RUS

С каждым днём разработки мы всё ближе подбираемся к заключительным этапам игры: к новым абилкам, последним боссам и финальным локациям. И оказываемся перед сложной дилеммой. С одной стороны, мы хотим как можно больше рассказать вам о прогрессе, поделиться со всеми радостью от преодоления очередного этапа. И в тоже время не желаем навредить первому впечатлению, отобрать у вас возможность стать первооткрывателями и увидеть новые удивительные места во время прохождения. Поэтому всё, что нам остаётся —  искать гармонию и баланс.

Ещё одна локация из блокаута постепенно преображается в кусочек мира игры со своими историями, секретами и опасностями. Голые стены обрастают скалами и развалинами древней архитектуры. Некогда безжизненная дорога наполняется препятствиями, испытаниями и противниками для нашего героя Нона.  Структура этого уровня кардинального отличается от всего, что мы реализовали до этого. Но наши программисты и художники приняли этот вызов, чтобы дать вам новый интересный игровой опыт.

Для сохранения того самого баланса мы не станем показывать сейчас всю локацию. Но поделимся с вами скриншотами некоторых её элементов. Чтобы вы могли оценить проделанную работу и поделиться с нами своими впечатлениями и предложениями, которым мы всегда рады.  Каждый из этих элементов — важная часть уровня не только с визуальной, но и с геймплейной точки зрения. Почти со всеми вам предстоит взаимодействовать во время прохождения. Но вне контекста они не станут спойлерами.


ENG

With each day of development we get closer and closer to the final stages of the game: new abilities, ultimate bosses, and last locations. As well as a pretty hard choice for us. On the one hand, we want to share as much of our progress as we can, share our joy from reaching another milestone. But at the same time we don’t want to spoil your first impressions, deprive you of that wonderful feeling you get when you discover new places for the very first time. So, all that’s left to us is to keep searching for harmony and balance between the two.

Another blockout location is slowly transforming into a piece of the game world full of its own secrets, stories, and dangers. Bare walls grow rocks and ancient ruins. A road, once lifeless and empty, fills with obstacles, tests, and enemies for our hero None. This level’s structure is drastically different from anything we did before. But our programmers and artists rose to the challenge to provide you with a new and interesting game experience.
   
To keep the above mentioned balance we won’t show you the whole location. But we will share with you several screenshots so that you can check out some of its elements and give us your feedback, which we always welcome. Each of these elements is an important part of the level both visually and gameplay-wise. Almost all of them can be interacted with. And without context they will remain blessedly spoiler free.

20.09, Обновление 5
Первый взгляд на Лабораторию

RUS

Вместе с героем нашей истории вам предстоит отправиться в путешествие по странному миру игры и попытаться разгадать его тайны. Извилистый путь приведёт вас в множество причудливых мест, где ждут неожиданные встречи с врагами и не только.

Чтобы наполнить игру подобной атмосферой, нужно придумать и создать запоминающиеся оригинальные локации. Но кроме приятной картинки и необычного окружения каждая карта должна предлагать интересный игровой опыт. Поэтому мы тщательно работаем над каждым уровнем, чтобы достичь гармонии между его  ценностью с точки зрения геймплея и запоминающимся визуалом.

Работа кипит, и один уровень за другим оживают в руках художников и геймдизайнеров. И сегодня мы хотим поделиться с вами первым взглядом на ещё одну новую локацию. Полумрак, неведомые механизмы и загадочные резервуары… Эта Лаборатория хранит множество секретов. Но мы не хотим лишать вас возможности узнать их самому и не станем рассказывать о карте больше.

Локация ещё находится в работе, поэтому финальный вид в игре может  отличаться от того, что представлен в видео.

ENG

Following our hero, you will travel the strange world and try to solve its mysteries. This winding path will lead you to a plethora of eerie places and enemies won’t be the only thing waiting for you there.

To make the game fit this mood we had to come up with a lot of memorable and original locations. But besides the looks and unusual environment each map must also offer an interesting game experience. That’s why we’ve been working at length on each and every level trying to reach the balance between their gameplay value and memorable visuals.

One after another the levels come to life in the hands of our artists and game designers. And today we’d like to share with you a new location. Shadowy corners, strange mechanisms, and mysterious glass containers… This Laboratory holds many secrets. But we don’t want to rob you of a chance to explore it yourselves and won’t say anything more.

The location is still a work in progress, so its final looks may differ from the ones in the video.

04.09, Обновление 4
Новое демо Gripper!

У нас есть куча способов рассказать вам о прогрессе в работе над Gripper: тексты, скриншоты, гифки, видео. Можем и стихи написать.

Но мы тут подумали — а что, если вместо тысячи слов вы сами сможете всё это попробовать и увидеть? И мы даже знаем как это сделать! По ссылке ниже вы получите доступ к архиву с абсолютным эксклюзивом: альфа версией новой демки Gripper! Не бойтесь, вирусов там нет. Вы будете первыми, кто прокатится по новой локации Ферма и попробует выполнить квесты, которые на ней уже есть.

Однако, мы не зря назвали это “альфа версией”. Работа над уровнем ещё идёт. Не все элементы закончены. Вскоре там появится больше заданий и механик, и будут отловлены все баги. Мы постарались исключить появление ошибок в этой версии, но всё же есть вероятность встречи с ними. И мы будем очень благодарны, если вы свяжетесь с нами и сообщите о возникших проблемах. А также будем рады услышать ваши мысли по поводу геймплея и визуала. Написать нам можно в любой из социальных сетей, ссылки на которые вы найдёте выше.

Приключения ждут вас тут: https://drive.google.com/file/d/1ZF9Cy1pMlpGZZ0gKdmdGt8bDzLmUsqJF/view

ВАЖНО! Для комфортной игры лучше использовать геймпад.


English version:
We have a bunch of ways to tell you about the progress in working on Gripper: texts, screenshots, gifs, videos. Also we can write poems.

But we thought — what if, instead of a thousand words, you experience and see all this yourself? And we even know how to do it! The link below will give you access to the archive with absolute exclusivity: it's the alpha version of the new Gripper demo! Do not be afraid, there are no viruses there. You will be the first who ride around the new Farm location and try to complete the quests that we added on it already.

However, we called it the "alpha version" knowingly.  Work on the level is still ongoing. Not all parts are finished. Soon there will be more quests and a mechanics, and all bugs will be fixed. We tried to exclude the appearance of various errors in this version, but there is still a chance of meeting them. And we will be very grateful if you contact us and report about any problems. And we will also be glad to hear your thoughts about the gameplay and visuals. You can write to us on any of the social networks, links to which you will find above.

Adventures await you here:
https://drive.google.com/file/d/1ZF9Cy1pMlpGZZ0gKdmdGt8bDzLmUsqJF/view

IMPORTANT! It is better to use a gamepad for the best experience.

01.09, Обновление 3
И ещё одна карта — Ледяная Пустыня

Одевайтесь теплее или согрейте чай — сегодня мы покажем вам Ледяную Пустыню!
Локация Ферма уже полностью перешла в умелые руки наших программистов и сейчас обрастает геймплейными фичами и сюжетными поворотами. А арт-отдел тем временем принялся за следующую карту. Да что там — почти закончил новую карту! И здесь и сейчас у вас есть возможность увидеть её в процессе работы. В галерее ниже мы предлагаем вам познакомиться с историей рождения этой локации. Там вы увидите изначальный концепт Ледяной Пустыни, обновлённый концепт и то, как выглядит карта сейчас в Unreal Engine.

Многое сделано, и ещё больше работы впереди. Мы обязательно познакомим вас с её этапа и финальным результатом. Так что не переключайтесь и ждите следующих обновлений!

English version:
Dress warmer or warm your tea — today we will show you the Frozen Desert!
The map Farm has already completely passed into the skillfull hands of our programmers. Now they fill it with gameplay features and plot twists. Meanwhile, the art department proceeded to the next map. To be precise — they almost finished a new map! And here and now you have the opportunity to see it in the work process. We suggest you look at the history of the birth of this place in the gallery below. There you will find the original Frozen Desert concept, updated concept and how the map now looks in Unreal Engine 4 now.

Much has been done, and even more work will be ahead. We will certainly show to you stages and end result of this work. So do not switch and wait for the next updates!

 



27.08, Обновление 2
Новая локация "Ферма"!

Мир [B]Gripper[B] разрастается — сегодня предлагаем вам взглянуть на новую локацию. Добро пожаловать на ту самую ферму, где наш герой мирно жил со своей сестрой. Где игроку предстоит бороться с пожаром и выполнять другие задания. Работа над уровнем ещё продолжается: художники полируют визуальную часть и добавляют объекты, а программисты создают квесты. А пока приглашаем вас в небольшую фото- и видеоэкскурсию. Среди скриншотов вы сможете найти концепт-арт фермы, с которого всё когда-то начиналось.


[U]English version:[U]

Gripper's world is increase — today lets give a look to the new location. Welcome to the farm where our hero lived peacefully with his sister. And where the player will have to fight with fire and complete other quests. Work on the level is still ongoing: artists polish the visual part and add objects, and programmers create quests. In the gallery you will find the concept art of the farm. In the meantime, we invite you to a small photo-video tour.  You can find the concept art of the farm among the screenshots, from which everything once began.


07.08, Обновление 1
Обновленный трейлер Hold Your Heart!

Привет! Благодарим всех, кто поддерживает наш проект своими лайками!
Сегодня мы представим вам обновленную версию трейлера Hold Your Heart. Если вы смотрели ролик на конкурсной странице игру, то увидите много знакомых кадров. Но и для вас есть кое-что новенькое. Мы снабдили эту версию кадрами геймплея с нашими последними наработками в боевой системе, освещении и эффектах. Делитесь впечатлениями и замечаниями в комментариях — мы всегда открыты к диалогу.

Всем мир!